رقابت ناسالم و معضلات قند و شکر

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (اگروفود) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ایده آل، خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به همراه انجمن تخصصی همگن صنایع غذایی استان کرمان در این نمایشگاه حضور دارند.

امید عرب مدیر عامل واحد صنعتی «قند پارسی شکرانه» با برند «قندانه» در حاشیه این نمایشگاه عنوان کرد: برداشتن موانع و دست اندازهای موجود در صنایع غذایی ایران را جزو برترین های دنیا مطرح می کند.

وی افزود: متأسفانه امسال شاهد افزایش قیمت های بی رویه مواد اولیه و ۳ برابر شدن آن بودیم و همچنین در رابطه با صادرات از آنجا که شکر را به صورت آزاد تهیه می کنیم، به راحتی انجام نمی شود.

مدیر عامل واحد صنعتی «قند پارسی شکرانه» گفت: مشکلات بسیار مهمتر در رابطه با قیمت گذاری و دونرخی شدن و ارزش افزوده است که باعث شده تقریباً ۴ ماه محصولات ما کم شود، اما با این که سال سختی داشتیم، توانستیم با موفقیت آن را پشت سر بگذاریم. امیدواریم که تا پایان سال جاری، شاهد اتفاقات خوبی در صنعت باشیم.

عرب ادامه داد: بحث مواد اولیه و مهمتر از آن یارانه شکر و رقابت ناسالم از مهمترین معضلات صنعت است؛ متأسفانه استفاده از رانت‌ و عرضه شکر با دو نرخ، بزرگترین خیانت به صنعت قند و شکر کشور محسوب می‌شود؛ اگر قند و شکر کاملاً آزادسازی می شد و قیمت‌گذاری هم توسط خود تولیدکننده انجام می‌گرفت قطعاً بهترین ها برای صنعت رقم می‌خورد.

وی افزود: به‌نظر من راه نجات بحران موجود، آزادسازی قیمت‌ها است، چون خود بازار و میزان عرضه و تقاضا، قیمت را تعیین خواهد کرد.

عرب خاطرنشان کرد: خوشبختانه صنایع غذایی کشور بسیار رشد کرده و هم اکنون در زمینه بسته‌بندی و کیفیت محصولات، شاهد رشد بسیار خوبی بوده ایم و اگر یکسری از دست اندازهای موجود در صنعت که بیشتر باعث آن خود دولت است برداشته شود، مطمئناً صنعت غذای ایران از برترین های دنیا به شمار می رود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Telegram
0 0 رای ها
امتیاز شما برای این پست
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها